Cooperació al Desenvolupament - Fundación Utopía - Novetats

A un clic del teu mòbil

La Fundació Utopia es mou, camina a través d’un món cada vegada més virtual i basat en la comunicació a tots els nivells.

Però sense perdre de vista la nostra missió real i els valors que ens mouen en el món físic, al de cada dia, al que fa front als reptes humans que ens van portar ara fa 12 anys a crear-la i construir-la, conjuntament amb els nostres socis dels països del Sud.

utopia

L’altre dia, un professional del món de l’empresa econòmica tradicional, em va dir una frase que em va fer pensar “em sembla quasi impossible, que tot i les crisis, actuals i passades, la vostra entitat segueixi al peu del canó, col·laborant en fer d’aquest món un món més just. Moltes entitats com la vostra, han caigut, malauradament pel camí, perquè és molt difícil mantenir la qualitat dels projectes en un món tan poc equitatiu econòmicament”.

Em vaig quedar escoltant-lo. I em va venir al cap la cita del filòsof i poeta Ralph Waldo Emerson quan deia: “patinant sobre gel fi, la seguretat es troba en la velocitat”.

Velocitat per adaptar-te al canvi, velocitat per una cerca de recursos eficient, velocitat per atendre unes necessitats imperioses (alimentació, salut, atenció a les dones victimitzades…) i que no tenen espera, que és ara o mai, que fem tard… Recordeu a en Pere Casaldàliga i l’eslògan fantàstic de l’Agenda Llatinoamericana d’aquest any? És tard, però és la nostra hora.

Tot va a parar allà mateix. És tard sempre per aquelles persones que més ho necessiten i per les que pateixen. És tard per aquelles que han perdut la il·lusió i els somnis pel camí, però si no és ara, quan?

Si ens aturem a la pista de gel, caurem, o ens deixaran caure.

La Fundació Utopia ha endengat una campanya per donar a conèixer el que fem arreu del món, a través de Facebook, Instagram i altres xarxes a l’abast de tothom. Aquí a casa nostra i allà, a les cases dels qui més ho necessiten.

Segueix la nostra cursa sobre el gel a #utopiatogether.

En un món de “likes” i de cors en format emoticona, volem arribar als cors de veritat, al m’agrada real i conscient, que vol dir “hi participo”, “ho faig”, “actuo”.

Vols formar part de la nostra tasca? La tens a un clic en el mòbil.

Facebook: https://www.facebook.com/Utopia-Together-102731871460962

Instagram: https://www.instagram.com/utopiatogether/