Fundació Astres - Novetats

Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat

Dia persones amb discapacitat

Avui, 3 de desembre del 2020, és el dia Internacional de les Persones amb Discapacitat. Aquest té com a objectius sensibilitzar l’opinió pública sobre els temes relacionats amb la discapacitat i promoure la presa de consciència pel que fa als beneficis que generaria la integració de les persones amb discapacitat en tots els aspectes de la vida política, social, econòmica i cultural.

Us compartim aquest article d’opinió de Glòria Fàbrega, coordinadora tècnica de la Fundació Astres.

Glòria Fàbrega

La Fundació Astres treballa perquè les persones amb discapacitat tinguin una vida plena i d’acord amb els seus desitjos

Treballo a la Fundació Astres des de 2007, però la Fundació va néixer l’any 2000 arrel de les inquietuds i perseverança de familiars de persones amb discapacitat, que volien que els seus fills i filles accedissin a recursos prelaborals i residencials adequats. Així, Astres va néixer a Girona de la unió de les necessitats de pares i mares de persones amb discapacitat i amb professionals de l’àmbit de l’atenció a les persones que creien en contribuir en la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat.

Des d’aleshores, estem treballant per tal d’oferir els suports necessaris a totes les persones que atenem per tal que tinguin una vida plena i sobretot, d’acord al seus desitjos.

Des dels inicis la Fundació ha tingut com a primer motiu conductor la defensa dels drets de les persones amb discapacitat i creiem fermament que la nostra actuació només és vàlida si la centrem en la persona, model que té com a principis la dignitat i l’autonomia, així com el seu apoderament.

Actualment, des del meu parer, la societat continua tenint una assignatura pendent si es continuen requerint actes de reivindicació i accions que facin visible la vulneració dels drets de les persones amb discapacitat.

Drets bàsics com el dret a un habitatge digne, a una sexualitat sana i plena, a una feina, a prendre decisions sobre el futur que un vol, són drets que les persones amb discapacitat intel.lectual veuen vulnerats avui dia.

Quedem-nos i pensem amb els principis del model de vida independent que va enumerar Jenny Morris (1993):

• Tota vida humana té el mateix valor;
  • Tothom, independentment de la seva discapacitat, és capaç de realitzar eleccions;
  • Les persones amb diversitat funcional ho són per la resposta de la societat a la diferència física, intel·lectual i sensorial i, tenen dret a exercir el control de les seves vides;
  • Les persones amb diversitat funcional tenen dret a la plena participació en la societat.

No us semblen uns principis lògics? Reivindiquem-los un any més, tot esperant que sigui l’últim.