Novetats

El programa CoopCREA de l’Ateneu Cooperatiu acompanya la creació de deu noves cooperatives a les Terres de l’Ebre

L’educació alternativa, el turisme o les noves tecnologies són alguns dels
àmbits en què treballen aquests projectes

Un dels objectius principals de l’Ateneu Cooperatiu Terres de l’Ebre és aconseguir la creació i implantació de noves cooperatives al territori i fomentar l’economia social com a model econòmic més just i sostenible.

En aquest àmbit juga un paper primordial el programa CoopCREA que té com a funció principal acompanyar la creació de noves cooperatives i altres entitats de l’economia social, com associacions o fundacions, ja sigui a partir de projectes de nova creació o bé a través de la transformació en cooperativa de projectes ja existents.

En el que portem d’any disset projectes de les Terres de l’Ebre s’han interessat en esdevenir cooperativa i han requerit l’acompanyament del programa CoopCREA a través de l’Ateneu Cooperatiu Terres de l’Ebre.

“S’han presentat més projectes dels que esperàvem, alguns han desistit però en deu encara hi estem treballant i hi veig implicació ja que tenen clar que si estan aquí es perquè creuen en l’economia social i plantegen alternatives per fer un món més sostenible, on es tinguin en compte les persones”, apunta Sofia Arques, tècnica d’acompanyament de projectes de l’Ateneu Cooperatiu Terres de l’Ebre, tot i que precisa que probablement no tots acabaran convertint-se en cooperativa.

Entre els projectes que l’Ateneu acompanya a través del CoopCREA hi ha l’Espai Tataküa d’Amposta, una associació sense ànim de lucre que treballa els conceptes d’escola viva, educació lliure i pedagogia verda; Som Internet, una associació que opera en diversos municipis de les Terres de l’Ebre portant-hi fibra òptica i internet; La Segona Volta, associació dedicada a la recuperació i reciclatge d’objectes en desús que té un punt de venda a Roquetes; o Scultur, un projecte de nova creació a mig camí entre Ulldecona i la Terra Alta que treballa en la dinamització d’espais turístics i catalogació d’espais històrics.

També s’ha d’incloure l’Scape Room La Gavina d’Amposta, la primera cooperativa ebrenca creada amb l’acompanyament del CoopCREA. Tots ells són projectes vinculats a l’entorn, la natura i arrelats al territori i que van des de l’àmbit turístic fins al de les noves tecnologies.

@ A la fotografia podeu veure una de les activitats educatives desenvolupades per l’associació Tataküa d’Amposta, una de les entitats que ha requerit l’assessorament del programa CoopCREA.