Fundació Utopia - Bicicletes sense Fronteres

El Projecte Chajinel té presència a Girona per tercer any consecutiu!

Aquest octubre, la Fundació Resilis amb la col·laboració de la Fundació Utopia dins la seva línia de Cooperació al Desenvolupament i Sensibilització a la ciutadania, ha iniciat el Projecte Chajinel. El Projecte Chajinel és una iniciativa que promou una experiència formativa, a través de l’arribada d’una persona professional de la salut materna-infantil titulada en infermeria, de Centreamèrica (Guatemala), i que col·labori amb el projecte de cooperació internacional Infància en Risc-Lluita contra la desnutrició infantil a Guatemala.

És un plaer poder presentar a la persona seleccionada d’aquesta nova edició, la Ruth.

Ruth Karlili Vásquez Elías (Quetzaltenango) és llicenciada en infermeria i té estudis en Administració dels Serveis de Salut. Ha treballat com a infermera i, des de 2013, ho fa també com a docent de l’Escola Nacional d’Infermeria. Ruth ja desenvolupava tasques d’infermeria en 2008, quan encara estava en Escola Nacional d’Infermeria d’Occident. Des de llavors, ha treballat sempre com a infermera i participant activa en l’Associació Guatemalenca d’Infermers Professionals Filiar Sud Nor Occident. Gràcies a la seva dilatada experiència, és coneixedora de la realitat que travessa la salut a Guatemala i els reptes presents i futurs que s’han d’afrontar en aquest àmbit.

Ara, com a persona seleccionada per al projecte Chajinel, podrà participar en la sensibilització i formació de la població gironina en pro de la defensa dels drets humans, especialment de menors i dels pobles memoritzats a través de l’intercanvi de bones pràctiques sanitàries i experiències compartides.