Fundació Resilis - Internacionalització - Novetats

El projecte Domus Ludens – La Casa que juga, ha començat

domus

El Projecte Domus Ludens és un projecte d’àmbit europeu finançat pel Programa Erasmus+ de la Comissió Europea. El projecte persegueix mostrar que fent efectiu el dret al joc i creant una cultura del joc es produeixen millores en el benestar subjectiu i en l’adquisició de competències personals de la infància i la joventut que viuen en centres d’acolliment.

domus

El passat 25 i 26 de gener va tenir lloc la primera reunió d’inici del projecte, amb la participació de totes les entitats sòcies: tres entitats proveïdores de serveis a joves en situació de tutela -Fundació Resilis (Catalunya), Für Soziales mbH (Alemanya) i Fundacja Samodzielni Robinsonowie (Polònia)- la Cooperativa la Juganera (entitat gironina especialitzada en Jocs de taula) i la Universitat de Girona (que aportaran el rigor acadèmic al projecte).

La reunió tenia per objectius:
• Conèixer-se entre les entitats sòcies i establir un bon ambient de treball.
• Aclarir totes les qüestions rellevants relatives a la gestió del projecte i el pla de treball.
• Definir base per al desenvolupament dels productes del projecte.

En aquest context, les entitats sòcies del projecte han començat a treballar en el desenvolupament d’una Guia de Jocs de Taula especialment enfocada en la millora del benestar i competències de joves en atenció residencial. Actualment s’està en procés de realitzar una diagnosi de la implementació de jocs de taula en els centres residencials de les entitats sòcies participants per tal d’identificar aspectes clau a tenir en compte i incloure en la guia de jocs de taula.