Fundació Gentis

Fundació Gentis reivindica el Park(ing) Day en la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible

En el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible de la qual Plataforma Educativa se n’ha fet ressò  durant el mes de Setembre us volem mostrar una actuació que ha desenvolupat Fundació Gentis amb 18 persones participants dels diferents programes que duen a terme, 11 persones tècniques i una persona de pràctiques per a sensibilitzar envers la mobilitat sostenible i les nostres 9R.

En aquest sentit, el passat divendres 16 Setembre es va celebrar a diferents ciutats del món, entre elles a Barcelona, el Park(ing) Day, jornada reivindicativa en la que s’ocupen i transformen de manera temporal places públiques d’aparcament en parcs, jardins, espais de joc i d’altres formes d’espai públic amb l’objectiu de reivindicar un model de ciutat centrat en les persones i en el medi ambient, per fer notar així a la ciutadania que volem una ciutat sana, sense contaminació, amb més verd i que afavoreixi la mobilitat sostenible.

Un any més, després de 3 edicions, la Fundació Gentis hi va participar a través dels equips de Barcelona ciutat, ocupant una plaça de pàrquing al Passeig Marítim de la Nova Icària.

Amb un gran èxit de participació entre les persones beneficiàries dels diferents programes, vam gaudir d’un matí entretingut i divertit, en què a part de les accions reivindicatives, de sensibilització i difusió, vam aprendre força sobre sostenibilitat, medi ambient, alimentació saludable, malbaratament….alhora que vam socialitzar, reforçar vincles, crear comunitat  i ens vam conèixer en un entorn informal i lúdic.

Sota el leitmotiv que havíem decidit per aquest any “El teu dia a dia saludable”, vam poder gaudir d’un programa molt interessant amb diverses activitats preparades per a l’ocasió:

• Dinàmica de benvinguda amb mural del meu propòsit per contribuir a salvaguardar el medi ambient.
  • Rosco Passa-paraula sobre temàtica de Sostenibilitat.
  • Xerrada  formativa GASTRONOMIA SALUDABLE  a càrrec de dues professionals nutricionistes del Parc Sanitari Pere Virgili, que va acabar amb l’elaboració per part de les persones participants d’un exfoliant natural a partir del cafè.
  • Taller pràctic sobre REMEIS NATURALS, en que les persones participants van elaborar i es van emportar un oli essencial segons la dolència que volien sanar.
  • I un bon esmorzar sà i saludable amb què vam ben omplir la panxa.

Un any més la jornada va superar les expectatives i ha deixat una valoració molt satisfactòria i positiva.

Felicitar als equips i les persones participants de Fundació Gentis per aquesta iniciativa i per a seguir cada any reforçant la sensibilització amb accions com aquesta que contribueixen als ODS. (ODS3.Salut i Benestar, ODS7.Energia no contaminant, ODS11.Ciutats Sostenibles, ODS12.Consum Sostenible i ODS13.Acció pel clima)