General

Fundació Resilis, present a la prova pilot de FLAPP! de iSocial

Equip_Flapp

La Fundació iSocial ha començat aquest mes d’octubre la fase d’experimentació i avaluació de FLAPP!, la nova app per a adolescents i joves amb necessitats d’emancipació i d’inclusió. Aquesta fou concebuda abans de l’esclat de la Covid-19, però ara la pandèmia l’ha convertit en molt més necessària poder disposar de les eines per a l’atenció remota, les gestions no presencials, o la digitalització documental.

Equip_Flapp

Aquesta fase d’experimentació i avaluació ha arrencat amb un taller al centre Coda2 de L’Hospitalet de Llobregat, en el qual hi han participat 17 professionals (educadors, psicòlegs, terapeutes ocupacionals…) de les 6 entitats involucrades en el pilot. En el taller els professionals s’han instal·lat la versió Beta de FLAPP! als seus mòbils, i han après a fer-la funcionar i a interconnectar-hi des dels seus ordinadors, mitjançant la interfície web de FLAPP! per als professionals.

Aquest pilot durarà 3 mesos, fins a final d’any, en el transcurs dels quals 120 adolescents i joves i els seus referents educatius utilitzaran i experimentaran la nova aplicació per a telèfons mòbils. Es tracta d’adolescents joves que tenen entre 16 i 23 anys; que són tant tutelats com extutelats; entre els quals hi ha tant nois com noies; i que estan atesos o acollits en 10 centres i recursos diferents del Sistema Català d’Atenció i Protecció a la Infància i l’Adolescència gestionats per 6 entitats socials diferents: la Fundació Idea (3 centres), la Fundació Sant Pere Claver Serveis Socials (3 centres), l’associació Punt de Referència (1 centre); la Fundació Resilis (1 centre); la Fundació Benallar (1 centre); i la Cooperativa Alba Jussà (1 centre). Aquests centres estan situats a les comarques del Barcelonès, del Vallès Oriental, del Gironès i del Pallars Jussà.

Amb la incorporació de Resilis ja són vuit les entitats que conformen el patronat d’iSocial: Ampans, Associació Benestar Desenvolupament-ABD, Suport-Fundació Tutelar Girona, Fundació Família i Benestar Social, Grup ATRA, Fundació Joia i Fundació Catalana Síndrome de Down.

FLAPP! ha estat desenvolupada per iSocial en col·laboració amb la Fundació Idea, la Fundació Sant Pere Claver Serveis Socials, l’Associació Punt de Referència, l’Escola de Treball Social de la Universitat de Barcelona i l’empresa tecnològica Mass Factory.