General - Igualtat

La Fedaia crea la seva comissió de gènere

La companya Maribel Flores, com a membre  comissió de gènere de la Fedaia, ens explica el naixement  d’aquesta comissió coincidint amb el 25N

“Ens cal fer un canvi de mirada com a entitats, com a professionals, com a persones i societat”

La Fedaia (http://www.fedaia.org/) és la Federació d’entitats d’atenció a la infància i a l’adolescència. Aquesta, agrupa a Catalunya a 99 entitats que treballem amb infants, joves i famílies en situació de risc d’exclusió social o desemparament. Dues  de les 99 entitats són Fundació Resilis (http://www.resilis.org/) i Fundació Infància i Família  (http://www.infanciaifamilia.org/) que pertanyen a la Xarxa d’Organitzacions socials de Plataforma Educativa.

Aquesta plataforma d’entitats i també les nostres entitats de la xarxa, volen endinsar-se en termes d’Igualtat d’Oportunitats, analitzant i fomentant la transversalitat de gènere.

Què entenem per transversalitat de gènere?

És el fet d’integrar la perspectiva de gènere en tots els àmbits, les àrees i els nivells de les accions planificades amb la voluntat de tenir en compte les condicions i situacions que puguin afectar les dones (i també els homes), amb l’objectiu de reduir aquelles que els puguin suposar un obstacle i eliminar les desigualtats.

D’aquesta manera, ens cal fer un canvi de mirada com a entitats, com a professionals, com a persones i societat. Aquesta acció lliga directament amb totes les actuacions que des de la Xarxa d’Organitzacions de Plataforma Educativa porta desenvolupant més activament des del 2017 amb la nostra Comissió d’Igualtat, el Pla d’Igualtat, el Protocol d’assetjament i diverses actuacions que estan posant de manifest el nostre alineament a la perspectiva de gènere.

La major dificultat en termes de gènere sempre son les carències formatives de base i com treballar l’enfocament de gènere a nivell teòric i pràctic en els projectes que desenvolupem.

Del Pla de treball, actualment, ja s’han desenvolupat, doncs, la creació de la Comissió de gènere de manera oficial  i l’assignació duna agent d’igualtat i prevenció assetjament.  La FEDAIA entén aquest pla de treball com un procés i que caldrà anar millorant i adaptant mesures per a seguir amb el pla establert. I les entitats vam comentar que la major dificultat en termes de gènere sempre son les carències formatives de base i com treballar l’enfocament de gènere a nivell teòric i pràctic en els projectes que desenvolupem.

Properament es realitzarà una següent trobada on es revisarà la diagnosis interna desenvolupada per agent d’igualtat de la Fedaia i es valorarà si hi ha prou dades d’un qüestionari inicial sobre les entitats que conformem FEDAIA. (Si tenen Pla d’Igualtat, Comissió Gènere, Agent d’igualtat, Protocol d’assetjament, Referent prevenció assetjament, llenguatge no sexista i altres). A partir del 2020,es reuniran mesualment per treballar plegades en aquesta línia que encetem en una data tan significativa.

La comissió de gènere de la Fedaia, el dia de la seva creació