Fundació Resilis - Internacionalització - Novetats

La segona edició del Chajinel, a punt

Aquest setembre, la Fundació Resilis dins la seva línia de Cooperació al Desenvolupament i Sensibilització a la ciutadania, inicia, juntament amb la Universitat de Girona (UdG), la segona edició del projecte Chajinel, una iniciativa que promou una experiència formativa, a través de l’arribada d’una persona professional de la salut materna-infantil titulada en infermeria, de Centreamèrica (Guatemala), i que col·labori amb el projecte de cooperació internacional Infància en Risc-Lluita contra la desnutrició infantil a Guatemala.

El 2019 vam realitzar la primera edició del projecte i va ser un èxit. Malauradament, el context de Pandèmia de 2020, va provocar que el projecte no es pogués realitzar tot i que hem continuat treballant amb la UdG en l’enfortiment dels vincles i objectius per realitzar aquesta nova edició que està a punt de començar.

L’objectiu del projecte és formar i sensibilitzar la ciutadania gironina i compartir coneixements en l’àmbit d’atenció a la infància i a la cura de les mares i infants en situació de desnutrició crònica, malalties derivades o prematuritat, compartint i aprenent de professionals de Guatemala i Catalunya i establint un intercanvi enriquidor que promogui canvis en ambdues comunitats.

La persona seleccionada per aquesta segona edició és Edwin Eduardo Sánchez Soto, infermer professional, qui realitzarà una estada de tres mesos a Girona, i farà xerrades de sensibilització, assistirà a formacions i organitzarà trobades formals i informals amb diferents agents de salut de la ciutat i visites a diferents serveis d’interès.

El projecte va de la mà de la Facultat d’Infermeria de la UdG, que acompanyarà a l’Edwin en aquesta experiència, i en les visites als diferents serveis sanitaris així com en l’organització de diverses activitats. El projecte també comptarà amb la col·laboració de l’Ajuntament de Girona en la seva àrea de Cooperació i Sensibilització que ha confiat en la iniciativa de l’entitat com una mostra més de la tasca que fan les entitats socials de Girona en matèria de defensa dels drets humans.

Agraïm a totes les persones i entitats que heu fet possible Chajinel i començar aquesta nova aventura!