Incuba Dones

Les ulleres en la perpectiva de gènere

La companya Maribel flores ens escriu per parlar-nos del taller que va impartir a la seu de Fundació Gentis a Barcelona amb les participants del projecte Incuba Dones

Avui hem fet un viatge en el temps i els conceptes començant per endevinalles en clau de gènere, definicions i aclariments entre SEXE i GÈNERE, experiments socials amb un efecte potent en la nostra mirada per a trencar estereotips de gènere, passant per l’aprenentatge de la socialització diferenciada que realitzem a nens i nenes a l’escola, a la família, als medis de comunicació, a la cultura, la televisió, en els llibres i contes i també amb el seu grup d’iguals, revisant el context laboral i com afecta de manera diferent a homes i dones, reflexionant en la coresponsabilitat de les tasques, les tasques reproductives i productives, les estadístiques més rellevants pel que fa a la perspectiva de gènere, treballant el llenguatge no sexista i desenvolupant una reflexió final sobre el passat, el present i el futur de cada una de nosaltres.

Recordeu sempre no oblidar-vos de canviar la mirada per acostar-nos a una perspectiva més inclusiva i vàlida per a tots i totes.

Tots aquests són els temes i terminologia que hem tractat a la sessió inicial de perspectiva de gènere al projecte INCUBA DONES 2019 desenvolupat per Fundació Utopia a les instal·lacions de Fundació Gentis a Barcelona (C/Vilardell).

Les dones d’ Incuba han pogut reflexionar sobre com el gènere ens ha influenciat en com som, pensem i actuem i com cal veure el què ens rodeja a través de les ulleres en perspectiva de gènere a través de les pròpies experiències personals i professionals. Hem fet el més important, el primer pas, adonar-nos d’aquest fet i treballar de manera activa per a no perdre el fil ni la mirada en perspectiva de gènere.

Barcelona, 18 de Desembre del 2019

Hem piulat sobre això: