Fundació Resilis

PEnsem novembre 2022: Els nostres drets, pels i les joves del CREI La Ginesta

Amb motiu del Dia Internacional del Drets dels Infants, els i les joves del CREI La Ginesta, de la Fundació Resilis, Yerai Maya, Miriam Duran, Carlos Negre, Toni Utassy detallen en aquest escrit els drets que consideren que no s’estan respectant en la seva situació i reclamen el seu dret a opinar i ser escoltats.

ELS NOSTRES DRETS

Un dels drets més importants per reivindicar-nos és el d’expressar la nostra opinió i ser escoltats. Per aquest motiu, els nois i les noies del CREI la Ginesta, també volem dir la nostra i que se’ns escolti.

Creiem que tenim els mateixos drets que la resta dels nens i nenes. En algunes ocasions no es respecta aquesta igualtat i ens sentim discriminats. Molts cops ens jutgen per estar en un centre de menors i considerem que no hauria de ser així.

A continuació, valorem els drets que opinem que no s’estan respectant. Creiem que tenim dret a ser lliures i aquí no ho som. Un dels drets que més se’ns està vulnerant pel fet d’estar en un centre és el de la intimitat, ja que en conviure amb tantes persones no s’està respectant. El següent dret de què volem parlar és el dret a tenir contacte amb la nostra família. No podem estar amb els nostres pares i familiars, i això ens fa sentir tristos.

No tot és dolent, valorem que també tenim seguretat, menjar, llit, educació, salut (Física i mental), i un espai protegit.

Molts drets no els coneixem, i mai ningú ens ha informat sobre ells. La participació en el projecte Nahual ens ha brindat l’oportunitat de reflexionar i conèixer els nostres drets.