PEnsem - Plataforma Educativa - Recursos Humans

PEnsem setembre 2023: Berta Pintre, nou model d’avaluació de l’acompliment

Berta Pintre, tècnica de desenvolupament de persones al departament de Recursos Humans de Plataforma Educativa, ens comparteix aquest escrit sobre el nou model d’avaluació de l’acompliment que s’implantarà a l’entitat per reconèixer el potencial i descobrir el talent de les persones.

ENGUANY INCLOU ELS VALORS DE LES ENTITATS

L’avaluació de l’acompliment busca analitzar el desenvolupament professional a través de la comunicació i la identificació de talents i àrees de millora de les persones treballadores. En el nostre cas, s’avaluen competències i coneixements clau de cada lloc de treball i el comportament alineat amb els valors de cada entitat. Enguany, per primer cop, l’avaluació es realitza de manera integrada a l’àrea personal del portal de la persona treballadora.

Pensem que l’avaluació de l’acompliment serveix per reconèixer el potencial i descobrir el talent de les persones que treballem al grup d’entitats. També és clau per evolucionar en l’ajust als llocs de treball i detectar fortaleses i àrees de millora en els equips. Tanmateix, és estratègic per establir noves fites, nous objectius i anar cap a la millora contínua a través d’un pla d’acció. Aquest es pot concretar en diverses accions de millora com per exemple programes de formació i desenvolupament estructurats. També en accions concretes i a mida com establir converses amb la persona responsable de manera periòdica, participar en comissions i projectes, acompanyar en canvis d’actitud personal i millorar relacions interpersonals, entre altres.
Aquest any ens estrenem amb dues novetats pel que fa a l’eina i també al contingut de l’avaluació de l’acompliment. Per fer l’avaluació caldrà accedir a l’àrea personal, el portal de la persona treballadora a través del web. El primer pas serà fer l’autoavaluació amb relació a les competències del lloc de treball i els valors de l’entitat. Després la persona referent, la coordinació o direcció també farà l’avaluació de les persones de qui és responsable. El procés d’avaluació finalitzarà amb l’entrevista entre la persona treballadora i la persona responsable directa per conversar sobre els resultats i acordar un pla d’acció si s’escau.

S’han inclòs els valors propis de cada entitat a l’avaluació de l’acompliment per poder-los transmetre i fer-los efectius en les nostres funcions i responsabilitats del lloc de treball. Els valors formen part de la cultura organitzacional i són una guia de com fem les coses i també de per què les fem. És per això que s’avaluarà com les persones treballadores s’ajusten a la pràctica dels valors a través del seu comportament, accions, eleccions i decisions professionals.
I sobretot pensem que l’avaluació és per reconèixer el talent i acompanyar en el creixement professional de totes les persones treballadores perquè som l’energia de tot el que fem al grup d’entitats.

Berta Pintre

Tècnica de desenvolupament de persones al departament de Recursos Humans de Plataforma Educativa