8M: Desconstruïm els Rols, Construïm Igualtats

Com cada any, i amb el suport del Departament de Comunicació i les Comissions de Seguiment dels Plans Igualtat de cada una de les Entitats que conformen Plataforma Educativa us presentem el lema de campanya del 8 de març del 2024:

Desconstruïm els Rols, Construïm Igualtats.

Les Entitats col·laborem amb el projecte IgualMents i estem compromeses amb la Igualtat d’Oportunitats de totes les dones treballadores i de les dones que atenem i ens fem ressò amb aquest cartell per a fer difusió a les xarxes socials.

També, us volem compartir l’article d’opinió d’aquest any per commemorar aquesta data i agraïment a la nostra companya Monica Garcia Lopez la seva veu.

La data del 8 de març i el seu reconeixement internacional ha tingut un camí i un procés de canvi i transformació interessant d’observar. Una data que neix per rememorar la mort (a mans d’agents policials) de 120 dones manifestants per reivindicar la necessitat de dignificar els salaris i les condicions laborals, però que a mesura que avança la història, creix cap a transformar-se en un moviment.

A hores d’ara, ja hem incorporat al nostre vocabulari i imaginari “El Moviment 8M”. Hem deixat enrere allò del Dia Internacional de les Dones treballadores (com si no ho haguéssim sigut mai de treballadores… la diferència va ser començar a rebre un salari) i hem avançat cap a una globalitat de reivindicacions.

Si vols veure l’article complet clica aquí

Si desenvolupeu actuacions en el marc d’aquesta data, les podeu compartir al correu rsc@plataformaeducativa.org per a fer-ne la difusió i visibilitat que es mereix.